Sunday, July 12, 2009

Keadaan yg tak jelas

salam....ngeee..~!!

ni aku update blog..aku baru lepas balik lepak ngn my amy...die nk balik kuala kangsar da..da on da way da pown kot skang nie....smoga perjalanan die slamat ler...

aku pelik la...keadaan yg senang n jelas..dimanipulasi menjadi keadaan yg rumit seperti ingin menegakkan diri yg sering berbangga ngn kejayaan tak seberapa..n cuba menaikkan diri di kalangan rakan sbg org yg mengambil berat..seorg yg tau segala bagai...tp kadang tak sedar menghiris hati sesetengah org..aku tak kisah la sgt...tp kalu da over benor..sakit gak hati..makin diam...makin menjadi plak mulut tu menegur..die ckp menegur padahal mengeruhkan keadaan..ntah la...yg aku pelik tu..sudah2 la..n mula menuduh yg bukan2..kata giler kuasa la hape..tp ape yg aku harapkan cuma la perjalanan yg proper..yg elok yg menjaga hati sume org..bkn nk guna..guna..nk buang..buang trus...lepas tu biler aku cuma mintak hak aku dihormati dah aku dituduh gila kuasa..apekah..?? biler aku nk settle je lagi hangin..cmne nk berdepan nie.??da tentu aku kna maki dak..??tp biler aku tak datang..kata aku yg salah..itu of course la kan??die mesti mau manipulate keadaan supaya berpihak pada die...huh..???

apapun...ada yg professional..tp ada yg kelam kabut..n biler yg professional ni cuba jd cool..yg kelam kabut ni hape lagi??huuuuuu...~~!! apepun..i'll take it easy..aku tak kisah...aku pun tak pnah ungkit pe aku pnah wat atau pe aku da pikir for future...tp yelah..biler da dituduh...still aku diam..tp kalu da over...biar la aku diam..kalu dianggap diam sbb aku salah..then tade pe aku leh buat...huuuuhhuu~!!

for those people..grow up la!! ya...u're not matured...tak smestinya da kawen ke hape seseorg tu matang...ye dak?? whateva it is..i'll take it more easy...aku diam kata emo..biler da bersuara kata giler kuasa...dahtu??nak ape sbnarnya??huuu...manusia...biler buat tak sdar..da kna tegur tamo ngaku...itu biasala...sbb dlu pnah duk ngata orang len..tp biler sendri buat..tak ngaku...mmg la..bkn die yg nampak n rasa...tp susah la biler tak leh dgar pe org nk ckp..diri sendri je nk bercakap...heh.~~!!!

simple thing became complicated...y??sbb ada yg mengcomplicated kan...dahla...rasanya for first time bek aku diam je dari aku buat kepoh macam org tu jugak..tak kan kemana...tp diam biar la aku je yg decide...tak payah nk ckp aku bersalah...ko tade hak~!! hhehhehe...

ok la...aku da letih...nk basuh kete plak...pasni aku nk tido...tak payah nk ngadap PC je 24 jam...tak ngadap pun tak meletup la server...org tau ko tu keje keras la konon...ahaksss~!!!



gudnite fellas~!!

2 comments:

  1. Kita jangan dok tgk salah org sampai kita lupa salah sendiri..
    mmg orang tak nmpak apa yg salah dia sendiri buat.. Adakah anda nampak salah anda?
    jika anda sering nampak salah org lain, tp tiak salah anda, anda tak terfikir ke yg anda jgak dikalangan org2 begitu?
    Cuba ambil masa untuk fikir. Saya yakin anda tak akan melenting dgn pernyataan saya sbb anda ada tulis "susah bila tak leh gr apa org cakap" dan saya menanggap anda bukan sebegitu kan.
    sekian

    ReplyDelete
  2. heh..mmg betol pe kamu btau tu..tp kalu buat silap dan dah ditego 2,3 kali..tp tetap wat prangai..cmne??fahami situasi seseorg dulu bkn hanya ikot logik k....heh...mmg tiap manusia wat silap..cm sy pown pnah ditego pastu pepandai la elak..ini tak...jadi...rasanya lepas 2,3 kali sabar..cm ada hak gak nk rasa sakit hati..luah la dlm blog...tul dak?? apapun tanggapan manusia...berat mata memandang..berat lagi yg nk pikul nie..mekaseh!!!

    ReplyDelete